Már régóta szúrták a szemem ezek a bizonyos zöld-sárga táblák, de nem foglalkoztam velük. Egészen mostanáig.
Először azzal kezdtem, hogy utána néztem, hogy mik is ezek, mikor, kik és milyen okból állították. Az útvonalak a Cycle in a Network nevű EU-s program támogatásával valósultak meg, melynek a weboldala nem működik, ezért ennél többet nem is tudok róluk.

Ahogy látjuk a táblán három útvonal van (a Termál-völgy - Kis-Balaton kerékpárúttal majd egy későbbi bejegyzésben foglalkozom).
A táblákkal szemben, a büfé oldalán van egy nagy információs tábla, azon vannak feltüntetve az útvonalak. Viszont már első ránézésre is láthatjuk, hogy egyetlen egy útvonal sincsen helyesen felrajzolva. Főleg az elsőnél, ahol látszik, hogy az útvonal, a térképre illesztéskor, nyugat felé elcsúszott, ezért az útvonal a semmi közepén halad. Ez elégé megtévesztő.
Szóval a küldetés az, hogy vajon merre mennek ténylegesen ezek az útvonalak és mennyire jó a kitáblázottság? Vajon térkép nélkül, csak a táblákat követve végig lehet-e menni rajtuk?
Sandi N.1. kör
Sandi kör, vagyis minden bizonnyal Sandot is érinteni fogjuk, ami keletre van, ennek ellenére nyugatnak, majd délnek vesszük az irányt. A Csónakázó-tótól a Kaposvári majd a Teleki utcai víztoronyig. Itt vannak az első probléma a táblákkal. Ugyanis két irányba is ki van táblázva az N.1 és N.2 út. A jól követhető út balra a Levente utcán vezet majd a Bagolai soron végig a Kossuth térig. Majd a temető mellett a Tripammer Gyula és Erdész utcák után érjük el a Csengery utcát és megyünk Miklósfáig. Ha viszont a Teleki utcán megyünk végig akkor az Eötvös térnél kell balra fordulni a Kossuth térre, viszont itt nem a legjobb a kitáblázottság, ugyanis a Kossuth téren csak közvetlenül a vasúti híd előtt jelzi tábla, hogy a temető felé kell menni.


Miklósfa utolsó utcáján kell keletnek fordulni Bagola felé. Végig megyünk a falun és még tovább egy kavicsos úton, egészen a Bagolára vezető bekötőútig. Miklósfa és Bagola között végig a Szentgyörgyvári-mezőn megyünk keresztül, a Szentgyörgyvári-hegyet északra, a Miklósfai parkerdőt délre láthatjuk.

Távolban a horvát hegyek
Bagolai bekötőút
A Bagolára vezető úton megyünk végig Kisfakosig, Nagyfakosig végül Sandra érkezünk. Innen Milháldon keresztül Zalaszentjakabra megyünk. A falu után átkelünk a 7-es főúton és Galambokon balra fordulunk Nagyrécse felé. Ezen az úton megyünk végig Nagykanizsáig egészen a Dózsa György utcáig, ahol balra fordulunk, majd a Hevesi utcán végig a Teleki utcáig, ahonnan egyenesen vissza a Csónakázó-tóig.
Alternatív útvonalként tudom ajánlani, hogy Sand előtt térjünk le és a szelídgesztenyefákkal ékesített Gardicska hegyen haladjunk a sárga majd a zöld jelzéseken.
A kitáblázottság csak az út elején, a Kossuth téren okoz problémát, utána végig követhetőek a táblák. Amit viszont problémásnak mondanék, hogy a nevével ellentétben, sem a Murával sem a Drávával nem találkozunk, de még a közelükbe se megyünk az egész úton. Kilátásból és látványosságokból sincs sok az útvonalon mentén. Kis kitérővel meg lehet tekinteni a Miklósfai templomot, a nagyrécsei Inkey-kúriát vagy a galamboki halastavat. Vagy akár Cserfőre is tehetünk egy nagyobb kitérőt (amiről már született egy bejegyzés a blogon).

https://turistautak.openstreetmap.hu/mentettutv-16626587008kap
Gyékényesi N.2. kör
A Gyékényesi kör útvonala egészen Miklósfa végéig együtt halad a Sandi körrel. Onnan egészen Gyékényesig megyünk. Áthaladunk Surdon, ahol meg lehet tekinteni Zichy-parkot és a mellette elterülő tavat.
Alternatív útvonalat is választhatunk Zákányfalunál. Ha falu végén,a buszmegállók után balra letérünk a Magashegyre, akkor kisebb forgalommal és néhol a pincék között megbújó kilátás fogad minket.
Gyékényesen a Kotrót tekinthetjük meg természetesen. A nyári melegben fürödhetünk is akár.
Megkerüljük a tavat, majd Gyékényesről Porrogszentkirályig tekerünk. Porrogszentkirályon viszont megint voltak kavarodások a táblákkal. Ugyanis Gyékényes felől kivan rakva a tábla, ami azt jelzi, hogy előre kell menni Csurgó fele. Ami azért érdekes, mert a térképen ez nem a fő útvonalként, hanem csak mellékvonalként van feltüntetve.
Az út másik oldalán pedig a tábla azt mutatja, hogy az N.2.-es út Gyékényes és Somogybükkösd fele van.
Mit tehettem mást, mint irány Csurgó és nézzük meg mi az igazság. Nem húzom sokáig, a Csurgóra mutató tábla hazudik. Ugyanis Csurgón nincs semmilyen másik Mura-Dráva kerékpár túraút tábla, ami tovább vezetne minket. Erre figyeljünk oda, mert kellemetlen lehet egy 10 kilométeres kitérő a semmiért. A helyes irány tehát balra, Porrog település.
Porrogon, majd Somogybükkösdön keresztül Surdra érünk és vissza Kanizsára. A Zalaapáti-hát dombjain megyünk keresztül. Ez a szakasz az út legszebb része.

https://turistautak.openstreetmap.hu/mentettutv-1690547770dyb4
Murakeresztúri N.3. kör
Harmadikként irány Murakeresztúr. A Csónakázó-tóról szintén a Teleki utcán végig az Eötvös térig, majd onnan a Fő utcán le majd az Ady utcán és a Zrínyi utcán (itt szintén nincs kitáblázva, de ha Fő utcán megyünk végig, akkor sem fogunk eltévedni) egészen a Vár utcán át Kiskanizsáig. Onnan keresztül kell tekerni Kiskanizsán a Szent Flórián térig, ahol Szepetnek felé kell fordulni.

Szepetnektől Semjénházán át egészen Molnáriig. Onnan balra fordulva Murakeresztúrra. Itt van a útvonal egyetlen látványosabb része. Semjénháza előtt a dombtetőről rálátunk a Mura síkra és a Kalnik hegység vonulataira.
Molnárinál tudunk csak nagyobb kitérő nélkül lemenni a Mura partjára. Az Alkotmány utcán jutunk le a kenukikötőig.
Molnáritól Murakeresztúrra és onnan Fityeházára majd Bajcsán és Kiskanizsán keresztűl a Csónakázó-tóig. A kezdőpont táblája szerint 31 km az útvonal, viszont az én méréseim szerint inkább 40 km körüli a táv.

https://turistautak.openstreetmap.hu/mentettutv-166237732217i9
Összegzés
Az útvonalak kitáblázottsága két helyen problémás: a Kossuth téren és Porrogszentkirályon. Ha a táblákra hallgatunk, akkor csak a Murakeresztúri kört fogjuk tudni megcsinálni hiba nélkül, a többi útvonalon problémáink lesznek a tájékozódással. A táblákban pedig az is zavaró tud lenni, hogy nincs mindig egyértelműen jelezve melyik a főútvonal és melyek a mellékútvonalak. És a táblák sokszor el vannak fordulva.
Viszont az még kevésbé mondható el az utakról, hogy érdekesek is lennének. Nem sok látnivaló vagy esetleg kilátás van az útvonalak mentén. Talán a Gyékényesi kör kivételével, ahol a kavicsbányató és a Zalaapáti-hát dombjai tényleg látványosak, de a többire már ennyi sem mondható el. Nem sok köze van az útvonalaknak a folyókhoz, a Drávát egyszer sem, a Murát csak egyszer láthatjuk. Egyedül Molnárinál tudunk egy kis kitérővel a Mura partjára lemenni. De, ha országúti kerékpározni szeretnénk és nem a látnivalók, hanem a megtett kilométerek motiválnak, akkor erre célra megfelelnek az útvonalak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal